امروزه یکی از نیاز‌های اولیه هر شرکت ، راه اندازی شبکه و اتاق سروری پایدار و قابل اعتماد می‌باشد ، تا جایی که می‌توان گفت در صورتی که اگر حتی برای چند دقیقه شبکه یک سازمان از کار افتد ، عملکرد بسیاری از کاربران سازمان با مشکل مواجه خواهد شد . تصور کنید یک فروشگاه اینترنتی برای سی دقیقه نتواند پاسخگوی مشتریان خود باشد ، یا سیستم ویپ یک شرکت به دلیل مشکلات زیرساختی برای چند ساعت با مشکل مواجه شود و کارشناسان نتوانند پاسخگوی مشتریان شرکت باشند . طبیعتا این مشکلات نه تنها برای مشتریان ، بلکهراه اندازی شبکه برای کارشناسان ، متخصصین و به خصوص مدیران شرکت نیز بسیار ناراحت کننده خواهد بود . مشکلاتی که شاید بتوان گفت همه‌ی ما بیش از چند بار آن‌ها را دیده‌ایم . اما واقعا چه چیز باعث می‌شود تا این مشکلات به وجود آیند ؟

وجود اختلالات متعدد ، پس از راه اندازی شبکه :

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود تا عملکرد شبکه یک سازمان با مشکل مواجه شود ، برخی از این دلایل عبارت است از :

  • استفاده از تجهیزات غیر استاندارد برای پیاده سازی شبکه :
    این مورد یکی از مسائلی است که می‌تواند به طور کامل شبکه را با مشکل مواجه کند . در بسیاری از سازمان‌ها و اداراتی که با مشکلاتی در شبکه خود رو به رو هستند ، تجهیزات و زیرساخت غیر استاندارد به وضوح قابل رویت می‌باشد . استفاده از کابل‌های بی‌کیفیت ، تجهیزات زیرساختی کپی شده که هیچ شباهتی از نظر کیفیت با نمونه اصلی ندارند ، استفاده از اتصالات غیر استاندارد و ….
    اما چه چیز باعث روی دادن این موضوع می‌شود ؟

     خرید تجهیزات از فروشگاه‌های نا‌معتبر
     اجرای پروژه توسط شرکت‌ها یا افراد نا‌معتبر
     استفاده از کالا‌های کپی و بی‌کیفیت برای به حداقل رساندن هزینه راه اندازی
     راه اندازی و پیاده سازی شبکه توسط افراد غیر متخصص ، که یا کالای باکیفیت را نمی‌شناسند و یا نمی‌توانند تجهیزات اصلی را تشخیص دهند .
     …

  • عدم نگهداری و مراقبت از تجهیزات راه اندازی شده :
    یکی دیگر از دلایل وجود اختلال در شبکه و زیرساخت سازمان‌ها عدم نگهداری از تجهیزات و زیرساخت می‌باشد . هر قدر هم که یک شبکه را پایدار طراحی کنید و از تجهیزات با کیفیت استفاده کنید ، باز هم لازم است تا یک شخص متخصص به طور مرتب ، سرویس‌های شبکه را بررسی کرده و از عملکر صحیح آن‌ها مطمئن شود . در سازمان‌ها و ادارات بزرگ این کار معمولا توسط مدیر شبکه و گاها دستیار‌های وی انجام می‌شود ، اما در سازمان‌های متوسط یا کوچک که امکان استخدام دائم یک شخص برای این موضوع را ندارند ، این امر توسط کارشناسان و متخصاصان یک شرکت IT ، به صورت قرارداد پشتیبانی و یا تامین نگهداری انجام می‌شود .
  • عدم رعایت استاندارد‌ها در زمان نصب و راه اندازی شبکه یا پس از آن :
    این موضوع یکی از متداول‌ترین مسائلی است که باعث بروز مشکلات در شبکه سازمان‌ها می‌شود . اگر زمان پیاده سازی زیرساخت شبکه ، استاندارد‌های لازم را رعایت نکنید طبیعتا پس از مدت کوتاهی با مشکلات جدی رو به رو خواهید شد . اما نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است که رعایت استاندارد‌ها و قوانین تنها محدود به زمان راه اندازی نمی‌باشد ، بلکه باید این قواعد زمانی که می‌خواهید حتی کوچک‌ترین تغییراتی در زیرساخت ایجاد کنید نیز رعایت کنید . در ادامه دو مثال از متداول‌ترین اقداماتی که شبکه را با مشکل مواجه می‌کند مطرح می‌کنیم :
     یک سازمان یک شبکه پایدار دارد ، و به هر دلیلی می‌خواهد تعدادی کامپیوتر یا دیگر تجهیزات را به شبکه اضافه کند . در این زمان به دلایل مختلفی مانند عدم وجود فرد متخصص ، عدم استفاده از تجهیزات صحیح و استاندارد و …. این موضوع به صورت کاملا غیر استاندارد پیاده سازی می‌شود و پس از گذشت مدتی ، انقدر این روند توسعه ادامه پیدا می‌کند تا مشکلات فراوانی مانند : Broadcast storm ، Loop ، bottleneck و … در شبکه به وجود می‌آید ، تا جایی که فقط راه اندازی مجدد شبکه می‌تواند مشکلات را برطرف کند .

فناوری اطلاعات و ارتباطات ، ,شبکه ,تجهیزات ,یک ,اندازی ,راه ,راه اندازی ,از تجهیزات ,با مشکل ,مشکل مواجه ,اندازی شبکهمنبع

آشنایی با RING GROUP در ایزابل

بررسی تنظیمات OUTBOUND ROUTE در مرکز تلفن ISSABEL

راه اندازی VOIP

انواع داخلی در مرکز تلفن FreePBX

آموزش نصب FREEPBX

آشنایی با مقدمات VOIP

آشنایی با کارت های PVDM و نسل‌های مختلف آن

مشخصات

آخرین جستجو ها

خرید انواع ترازو ارزان ناودون متن ترانه های جدید ایرانی jaylenemkxh6 love کار اینترنتی پاره وقت وب سایت رسمی دی جی مرتضی چیذری مرتضی چیذری فروشگاه اینترنتی http://niksadarman.ir/ دکتر ستایش digi24